Thema

Centraliserend werken

Het vinden van gekwalificeerd personeel en kostenbeheersing zijn slechts enkele van de uitdagingen binnen een zorgorganisatie. En om deze en toekomstige uitdagingen het hoofd te bieden, ontwikkel je mee in het alsmaar veranderende zorglandschap. Innovatie in de zorg gaat verder dan alleen technologische vooruitgang; het draait om het heruitvinden van de manier waarop we zorg leveren.

Bij Verkerk Healthcare begrijpen we dat en daarom introduceren wij centraliserend werken. Een revolutionaire benadering voor zorgorganisaties om de processen te transformeren.

Vele doelgroepen en locaties, samen in een wijk
Jouw zorgorganisatie herdefiniëren we als een geïntegreerde wijk. Hier komen alle doelgroepen en locaties bijeen om samen te werken aan een gemeenschappelijk doel: het welzijn van de bewoners. Met onze geavanceerde technologie is het mogelijk om alle oproepen voor zorgvragen, niet-zorgvragen, toegang en verstoringen te centraliseren. Dat is efficiënt en dat brengt rust op de afdelingen.

Inzicht en regie vanuit de cockpit
Een krachtige cockpit, waar Verkerk Healthcare onderdeel van is, biedt niet alleen inzicht in meldingen, maar biedt ook een overzicht van roosters en rollen. Hierdoor kan jouw organisatie de regie voeren en triage uitvoeren voor somatische en PG-bewoners. Medewerkers op de werkvloer ontvangen alleen relevante informatie op basis van hun rol en verantwoordelijkheden. Verstoringen worden zo geminimaliseerd en de rust keert zo snel mogelijk terug.

Triage met menselijk inzicht
Wij begrijpen het belang van menselijk inzicht in de zorg. Daarom blijft ook vanuit die cockpit de menselijke factor in de triage behouden. AI’s kunnen worden geïmplementeerd voor triage op afstand. Maar de resultaten worden nog steeds beoordeeld door een expert. Zo kunnen meldingen op basis van type worden vastgelegd en ontstaat er een helder beeld van de daadwerkelijke zorgvraag.

Taak- en niveaugerichte organisatie
Zorgorganisaties kunnen taak- en niveaugericht de processen inrichten. Welzijns-, ondersteunende en vrijwilligerstaken worden efficiënt toegewezen op basis van de werkelijke vraag en situatie. Shifts van maximaal vijf uur worden uitgevoerd door centralisten met originele receptiefuncties. Dat verhoogt niet alleen de efficiëntie, maar levert ook kostenbesparingen op.

Meer tijd voor menselijke zorg
Met centraliserend werken verschuift de somatische/PG-omgeving naar een wijkomgeving met centraal toezicht en een menselijke interface. Dit leidt tot een indrukwekkende vermindering van 15% in alarmen. Bovendien biedt het ook de mogelijkheid om het personeel taak- en niveaugericht in te zetten. Hierdoor ontstaat er meer tijd voor menselijk contact tussen bewoners en medewerkers. En dat verbetert de zorgervaring aanzienlijk.

De toekomst van zorg begint vandaag
Omarm vandaag de toekomst van zorginnovatie. Centraliserend werken is een upgrade van onze bestaande systemen en oplossingen met verstrekkende positieve gevolgen voor de zorgorganisatie. De zorg wordt efficiënter, effectiever en menselijker. Laten we samenwerken aan een betere zorgwereld voor iedereen! Neem vandaag nog contact op en ontdek de mogelijkheden van centraliserend werken.